Інтернет магазин VINUR
Корзина

Експлуатація бензинового генератору. Частина 2: Будова і особливості роботи бензинового генератору

При всій простоті конструкції та експлуатації бензогенератора, його ефективність та довговічність, багато в чому, залежить від дотримання певних правил, що стосуються застосування апарату та його обслуговування. Однак, насамперед, користувачеві рекомендується вивчити пристрій бензинового генератора.

Як влаштований бензогенератор

Основою електростанції є бензиновий ДВС, що забезпечує роботу альтернатора, що виробляє струм із необхідними характеристиками.

Крім цього, більшість подібних установок наділена:

 1. Індикаторами та датчиками:

  • вольтметром, що інформує про потужність струму, що виробляється. Він може бути аналоговим та електронним, здатним надавати й інші дані;
  • поплавковим датчиком рівня бензину в паливному баку. Є і цифрові варіанти датчиків, що показують залишок палива у відсотках;
  • контрольною лампочкою, що інформує про те, що робота бензинового генератора не супроводжується будь-якими поломками.

 2. Перемикачами:

  • вимикачем двигуна, який може бути виконаний у вигляді кнопки, за наявності зовнішнього стартера або перемикача режимів, якщо є вбудований або автоматичний стартер;
  • кнопкою включення 12-вольтної розетки;
  • запобіжником, що відключає установку при короткому замиканні, перегріві та інших аварійних ситуаціях.

 3. Контактами та виходами:

  • стандартною розеткою на 220 вольт, для підключення до електромережі, що обслуговується;
  • клемами на 12 Вольт, для живлення малоенергоємних пристроїв;
  • клемою, що дозволяє виконати заземлення бензинового генератора.

 4. Корпусом установки:

  • трубчастою рамою, де монтуються всі елементи електростанції;
  • бензобаком;
  • рукояткою ручного запуску установки;
  • повітряним фільтром. Його слід регулярно чистити чи міняти;
  • паливним краном, що відкриває або перериває надходження палива в камеру згоряння ДВЗ;
  • масляним щупом;
  • пробкою для видалення відпрацьованої олії;
  • захисним екраном глушника.

Особливості функціонування та обслуговування бензинової електростанції

Потрібно пам'ятати, що експлуатація бензогенератора без заземлення категорично заборонена, оскільки є небезпека ураження електричним струмом.

Кожна установка має клему заземлення, до якої слід приєднати заземлювач, занурений у грунт. Як заземлювач може бути використаний лист оцинкованого заліза, розміром не менше 50 на 100 сантиметрів, або прут, діаметром мінімум 1,5 сантиметра. При цьому отриманий контур повинен мати опір 4 Ома.

Обслуговування станції передбачає, у тому числі, регулярне доливання або повну заміну масла, недолік якого в картері двигуна здатний викликати серйозні поломки.

Пристрій двигуна бензогенераторапередбачає наявність у кришці горловини для затоки мастила спеціального щупа, за допомогою якого перевіряється наявність олії, на достатньому рівні.

Це рекомендується виконувати перед кожним пуском установки, коли двигун вимкнено і охолонув, після попереднього використання.

Заправка електростанції допускається лише тим типом палива, який вказаний у посібнику з експлуатації.

Запуск бензинового генератора виконується у визначеному порядку, що передбачає:

  • перевірку відсутності підключення навантаження, наявність палива та мастила;
  • включення запобіжника;
  • забезпечення надходження бензину в ДВС, шляхом відкриття відповідного крана;
  • закриття повітряної заслінки, якщо двигун охолонув. Інакше вона залишається у відкритому стані;
  • запуск генератора.

При вимиканні установки слід спочатку відключити всіх споживачів, потім вимкнути запобіжник, відключити запалення та зупинити надходження палива.