При всій простоті конструкції та експлуатації бензогенератора, його ефективність та довговічність, багато в чому, залежить від дотримання певних правил, що стосуються застосування апарату та його обслуговування. Однак, насамперед, користувачеві рекомендується вивчити пристрій бензинового генератора.
Як влаштований бензогенератор
Основою електростанції є бензиновий ДВС, що забезпечує роботу альтернатора, що виробляє струм із необхідними характеристиками.
Крім цього, більшість подібних установок наділена:
1. Індикаторами та датчиками:
- вольтметром, що інформує про потужність струму, що виробляється. Він може бути аналоговим та електронним, здатним надавати й інші дані;
- поплавковим датчиком рівня бензину в паливному баку. Є і цифрові варіанти датчиків, що показують залишок палива у відсотках;
- контрольною лампочкою, що інформує про те, що робота бензинового генератора не супроводжується будь-якими поломками.
2. Перемикачами:
- вимикачем двигуна, який може бути виконаний у вигляді кнопки, за наявності зовнішнього стартера або перемикача режимів, якщо є вбудований або автоматичний стартер;
- кнопкою включення 12-вольтної розетки;
- запобіжником, що відключає установку при короткому замиканні, перегріві та інших аварійних ситуаціях.
3. Контактами та виходами:
- стандартною розеткою на 220 вольт, для підключення до електромережі, що обслуговується;
- клемами на 12 Вольт, для живлення малоенергоємних пристроїв;
- клемою, що дозволяє виконати заземлення бензинового генератора.
4. Корпусом установки:
- трубчастою рамою, де монтуються всі елементи електростанції;
- бензобаком;
- рукояткою ручного запуску установки;
- повітряним фільтром. Його слід регулярно чистити чи міняти;
- паливним краном, що відкриває або перериває надходження палива в камеру згоряння ДВЗ;
- масляним щупом;
- пробкою для видалення відпрацьованої олії;
- захисним екраном глушника.
Особливості функціонування та обслуговування бензинової електростанції
Потрібно пам'ятати, що експлуатація бензогенератора без заземлення категорично заборонена, оскільки є небезпека ураження електричним струмом.
Кожна установка має клему заземлення, до якої слід приєднати заземлювач, занурений у грунт. Як заземлювач може бути використаний лист оцинкованого заліза, розміром не менше 50 на 100 сантиметрів, або прут, діаметром мінімум 1,5 сантиметра. При цьому отриманий контур повинен мати опір 4 Ома.
Обслуговування станції передбачає, у тому числі, регулярне доливання або повну заміну масла, недолік якого в картері двигуна здатний викликати серйозні поломки.
Пристрій двигуна бензогенераторапередбачає наявність у кришці горловини для затоки мастила спеціального щупа, за допомогою якого перевіряється наявність олії, на достатньому рівні.
Це рекомендується виконувати перед кожним пуском установки, коли двигун вимкнено і охолонув, після попереднього використання.
Заправка електростанції допускається лише тим типом палива, який вказаний у посібнику з експлуатації.
Запуск бензинового генератора виконується у визначеному порядку, що передбачає:
- перевірку відсутності підключення навантаження, наявність палива та мастила;
- включення запобіжника;
- забезпечення надходження бензину в ДВС, шляхом відкриття відповідного крана;
- закриття повітряної заслінки, якщо двигун охолонув. Інакше вона залишається у відкритому стані;
- запуск генератора.
При вимиканні установки слід спочатку відключити всіх споживачів, потім вимкнути запобіжник, відключити запалення та зупинити надходження палива.