Інтернет магазин VINUR
Корзина

Пристрій і принцип роботи дизельного генератора

У районах, де відсутня можливість підключення до централізованих електромереж, дизельні електростанції є найбільш затребуваними джерелами електроенергії.

Це досить надійні та витривалі установки, здатні, здебільшого, працювати безперервно, стабільно забезпечуючи електрикою об'єкти, що обслуговуються.

Як влаштований дизельний генератор

Пристрій та принцип роботи дизельного генератораінтуїтивно зрозумілий. Він складається з:

  • дизельного ДВЗ;
  • електрогенератора;
  • електрощитовий.

Що стосується принципу функціонування станції, то він заснований на обертанні ротора генератора, що приводиться в рух валом дизельного двигуна, в результаті чого створюється необхідний рівень електрорушійної сили і відбувається вироблення струму потрібної частоти.

При цьому ефективність електрозабезпечення багато в чому визначається рівномірністю обертання валу ДВЗ і здатністю нейтралізувати значні перепади при відборі потужності. Тобто від електростанції вимагається стабільна робота в автоматичному режимі. Тому дизельгенератор додатково комплектується:

  • механічним чи електронним регулятором оборотів двигуна;
  • повітряним та паливним фільтрами тонкого очищення, що дозволяють підготувати якісну горючу суміш;
  • масляним фільтром тонкого очищення;

Крім цього, електросхема дизель-генератора містить різні датчики, що контролюють функціонування основних компонентів установки.

Двигуни можуть мати рядне або V-подібне розташування циліндрів. Рядні відрізняються великою довжиною, тому на особливо потужних установках використовуються компактніші V-подібні ДВС. Крім цього, всі станції, чия потужність перевищує 15 кіловат, наділені виключно рідинною системою охолодження. Такі установки менш шумні і мають великий ресурс.

Види дизельних генераторів

Пристрій та принцип роботи дизельної електростанції є однаковим всім моделей. Але вони можуть відрізнятися деякими технічними особливостями, що визначають їх призначення та умови експлуатації. Так, вони можуть класифікуватися за:

  • потужності, поділяючись на малопотужні, потужністю до 50 кіловат, середньої потужності, 50-200 кіловат, та високопотужні, понад 200 кіловат;
  • типу охолодження, з повітряним та радіаторним охолодженням. При цьому, радіаторне охолодження може бути водо-повітряним, що передбачає охолодження рідини, що охолоджує, атмосферним повітрям, і водо-водяним, що передбачає використання води із зовнішніх джерел;
  • призначення. Станція може бути освітлювальною, силовою, здатною впоратися із суттєвими перепадами потужності, та спеціального призначення, для резервного використання на АЕС, у медзакладах та інших екстрених ситуаціях;
  • мобільності. Випускаються установки для стаціонарного розміщення, пересувні та портативні, які можна легко переміщати вручну;
  • спосіб генерації електромагнітних полів. Електростанції можуть бути з синхронним генератором, здатним довго працювати під силовими навантаженнями, асинхронним, більш простим і надійним;
  • кількість фаз. Пристрій дизельної електростанції може припускати наявність однофазного виходу на 220 вольт або забезпечувати трифазну генерацію, маючи виходи на 230 і 400 вольт;
  • типу виконання, що передбачає встановлення у спеціально обладнаному приміщенні, із захисним кожухом, що дозволяє використовувати установку на вулиці, або розміщення у контейнері, для використання станції у віддаленій місцевості на відкритому майданчику.

Основні підсумки

Дизельгенератор, завдяки своїй надійності та витривалості, може бути використаний як основне джерело електроенергії, якщо відсутня будь-яка альтернатива. Крім того, що ККД дизельної електростанції досить високий, що дозволяє говорити про дуже раціональне використання палива.